torek, 12. september 2023

Potep po Albaniji / Tirana

4. DAN / Ponedeljek, 11. september 2023

Kruja - Tirana - Camping Mali Robit

Parkirišče Goni Kruje (41.51408, 19.78890)

Ob 8.40 se odpravimo iz parkirišča Goni in nadaljujemo pot proti glavnemu mestu Albanije Tirani.

Vožnja po Tirani je bila dosti kaotična, saj je bilo prometa zelo veliko. Poleg tega so bili avtomobili parkirani kar ob strani prometne ceste. Pravi manever je bil umik rešilcu z odprto sireno in policijskemu avtu. Kar je bilo sprva videti nemogoče, se je izkazalo za mogoče. Vsi smo se na nek način umaknili obema.

Ko smo prispeli v Tirano, smo kar nekaj časa iskali prosto parkirišče. Sledila sva prijateljema dokler sva lahko, potem pa sva ju izgubila. Ker je bilo malo verjetno, da bi se v tej množici prometa našli, sva sama poiskala parkirišče. Našla sva ga 1,5 km stran od Skenderbegovega trga. Plačala sva 300 lekov /12 ur.

Tirana

Od parkirišča sva se sprehodila do Skenderbegovega trga, ki je središče celotne Tirane. Tu se nahajajo vladne zgradbe in pomembne kulturne ustanove. Vstopila sva v Narodni zgodovinski muzej z veličastnim mozaikom Albanci. Na njemu je prikazana zgodovina Albanije od antike do današnjega dne. V neposredni bližini trga so najino pozornost pritegnile že zgrajene in tudi še nedokončane stolpnice z zanimivo arhitekturo. Na trgu dominira kip albanskega narodnega heroja Skenderbega. Počakala sva na 14. uro, ko so se odprla vrata mošeje Ethem Beya. Ogledala sva si njeno čudovito notranjost. Tik ob mošeji stoji 35 m visok stolp z uro, ki ga je leta 1822 zgradil Haxhi Et'hem Bey. Bilo je zelo, zelo vroče. Pred vročino sva se za kratek čas umaknila v katedralo ortodoksne pravoslavne cerkve, kjer je bilo prijetno hladno. Od nje sva nadaljevala do muzeja BunkArt 2, ki se nahaja v nekdanjem protijedrskem podzemnem zaklonišču.

Opera

Narodni zgodovinski muzej z mozaikom Albanci.

Vodomet in stolpnice

Na ušesu čepiran potepuški kuža.

Gjergj Kastrioti Skënderbeu

Mošeje Ethem Beya

Stolp z uro ali Kulla e Sahatit.

Grb Tirane

Ortodoksna pravoslavna cerkev

Muzej BunkArt

V bližini muzeja se nahaja ulica Murata Toptanija, polna kavarn in restavracij razporejenih na obeh straneh ulice. Tam sva odšla na ponovno hlajenje in kapučino. Ko nama je bilo dovolj sedenja, sva se odpravila naprej po ulici in prišla do velikega nakupovalnega centra Toptani. Na nasprotni strani ceste je ohranjeno obzidje stare trdnjave iz bizantinskega obdobja. V njegovi notranjosti se nahajajo trgovinice in restavracije, mimo katerih sva se tudi sprehodila.

Ulica Murata Toptanija

Kazalci na uri so se nama prehitro obračali in počasi sva se morala odpraviti nazaj. Čeprav sva vseskozi upala, da se bomo s prijateljema srečali na trgu Skenderbega ali kje drugje, se to ni zgodilo.

Ko sva se vrnila v avtodom, sva se odpravila proti Draču, ki je bil naš naslednji cilj za ogled. Zaradi pozne ure, sva se skozi Drač samo zapeljala in si ga ogledala kar iz avtodoma. Nadaljevala sva v 15 km oddaljeni kamp Mali Robit, kjer smo imeli namen prespati. Tam sta naju prijatelja že čakala.

Camping Mali Robit (41.23276, 19.51733)

Takoj po prihodu smo poklepetali o razlogih razhoda v Tirani. Potem smo se sprehodili do obale in ob vrnitvi nadaljevali s pogovorom o Tirani in Draču, ki sta si ga onadva že ogledala.