nedelja, 10. september 2023

Potep po Albaniji / Stolac in Koplik

1. DAN / Petek, 8. september 2023

Idrija - Stolac

Že več kot eno leto sva imela v planu, da se s prijateljema odpravimo na potep po Albaniji. Ves ta čas nam ni na noben način uspelo uskladiti termina. Končno pa smo le dočakali dan, ko smo se lahko vsi odpravili od doma. Prvi postanek smo naredili v Ilirski Bistrici na bencinski črpalki, kjer smo dotočili bencin in se ustavili na kapučinu. V nadaljevanju poti smo se pred Rupo-Matuli izognili avtocesti in nadaljevali do Senja, kjer smo naredili postanek za kosilo. Bilo je lepo sončno vreme. Nagajala nam je le burja, ki se je v nas zaganjala z vso svojo močjo. Temperature so se gibale od +24.5°C do +27.5°C. Po kosilu smo nadaljevali do počivališča Nadin-Jug. Temperatura se je dvignila na +32,3°C. Ob 18. uri smo bili na prelazu Ljubuški, kjer smo brez problemov prečkali mejo Hrvaška-Bosna. Nadaljevali smo po avtocesti, ki nas je stala 1,39 €. Ker kovancev ne vzamejo, daš 5 , vrnejo pa ti v KM. Naš današnji cilj je bil kamp Heaven in Nature v kraju Stolac. Ko smo prispeli v kamp, smo kot vedno najprej izbrali parcelo. Pozdravil nas je gazda, ki nam je takoj ponudil jedačo in pijačo.

Pogled na Stari grad Stolac.

Kamp Heaven in Nature (43.097851, 17.975517)

2. DAN / Sobota, 9. september 2023

Stolac - Koplik - Skadar

Zjutraj smo plačali kamp in se ob 8,45 uri odpravili v Koplik. Med vožnjo skozi Bilečo smo se ustavili v prvi trgovini, kjer smo zapravili 6,50 KM, ki smo jih dobili ob vračilu pri plačilu cestnine. Ob 10.12 uri smo prišli na prehod Vraćenovići, kjer smo z malo čakanja prečkali mejo s Črno Goro. Nadaljevali smo proti Nikšiču, Danilovgradu, Podgorici.

Na poti

Slano jezero

Postanek smo naredili na razgledni točki, kjer je najlepši razgled na Slano jezero, ki leži na zahodnem delu Nikšićkega polja. Obala Slanega jezera je precej razgibana s številnimi otoki in polotoki.

V kraju Božaj smo zapustili Črno Goro in prečkali mejo z Albanijo. Pri postanku za kosilo, se nama je pridružila kobilica (Acrida cinerea). To vrsto kobilice z zanimivo glavo (menda se imenuje tudi orientalska dolgoglava kobilica) sem prvič videla.

Koplik

Po kosilu smo nadaljevali v Koplik, kjer smo v menjalnici zamenjali prve evre v leke. Sprehodili smo se po pusti, neobljudeni glavni ulici. V samem centru mesta smo si ogledali spomenik, ki je tam postavljen v spomin na bitko pri Kopliku, ki je potekala leta 1920, ko so albanske sile porazile jugoslovansko vojsko.

Ria menjalnica

Po hitrem ogledu Koplika smo nadaljevali v Skader.

Na poti

Na poti naju je s svojo lepoto, modernostjo, belino in čudovito okolico očaral Royal hotel, ki je izgledal zelo pravljično.

Popolnoma drugačno Albanijo pa nama je med vožnjo proti Skadarskem jezeru razkril pogled na konja, lastnika in rjast voz, ki je bil natovorjen z avtomobilskimi gumami, nekakšnimi okvirji, samokolnico in razmajanim stolom.

Camping Legjenda (42.04373, 19.48921)

Ko smo prispeli v avtokamp Lake Shkodra Resort (42.138364, 19.465628) pri Skadarskem jezeru, smo izvedeli da nimajo več nobene proste parcele. Pa smo se obrnili in odšli v kamp Legjenda Skadar. Tam je bilo prostih še nekaj parcel. Parkirali smo se in se potem odpravili na osvežitev v bazen. Zelo lepo urejen kamp nama je bil zelo všeč. V kampu se nahaja hostel, pa parcele namenjene šotorom, restavracija, bar, bazen. Del kampa je okrašen z zanimivimi in lepimi dekoracijami in gugalnicami. S kampa je direkten pogled na del trdnjave Rozafa.