ponedeljek, 15. oktober 2012

Trško naselje Podsreda

Nedelja, 7.10.2012
V nedeljo zjutraj nas je zbudil petelin, ki se je na vse pretege drl. Čeprav take budnice nismo več vajeni, nam je bila zelo všeč. Takoj sem bila pri vratih in pripravljena, da grem na petelina in udarim kontra budnico. Seveda mi tega niso dovolili.

Pri zajtrku sem našla prostor na okenski polici, kjer sem imela pregled na dogajanje zunaj in  znotraj.


Po zajtrku in obveznem jutranjem klepetu, smo se odpeljali do trškega naselja Podsreda. Naselje Podsreda se je razvilo pod okriljem podsredškega gradu. Kraj je bil v srednjem veku pomemben trg, ki je svoje ime dobil kot trška naselbina na račun svojega tržnega in sodnega dneva ob sredah.


Osrednjo ulico z vseh strani obrobljajo pritlične in enonadstropne hiše.
Gospodarska poslopja in pomožni objekti so razporejeni za stanovanjskimi hišami.
 









V Podsredi stoji sramotilni steber, pranger z letnico 1667. Prestopnik, ki je izvršil lažji prestopek, je bil javno izpostavljen. Priklenili so ga k sramotilnemu stebru. Kaznovanje je trajalo 1-2 ure, včasih tudi cel dan. Poleg prangerja je visela tabla na kateri je bilo napisano prestopnikovo ime, njegov prestopek in kazen. Ljudje so prestopnikovo trpljenje zavedno opazovali, ga zasmehovali, psovali, obmetavali s kamenjem, blatom in drugo nesnago.
Po ogledu smo se vrnili do mesta, kjer smo parkirali avtomobil. Od tam se je lepo videl križev pot na Staro sveto goro. Sklenili smo, da se bomo sem še vrnili in se naslednjič peš odpravili na vrh gore.

Ni komentarjev:

Objavite komentar