petek, 15. junij 2018

Kamp Slatina Cres / Martinščica

1. DAN
Sreda, 6. junij 2018

Zaželeli smo si morja in naneslo je, da smo se odpravili v kamp Slatina, ki se nahaja na otoku Cresu. Tam smo že mnogo let nazaj letovali in bilo nam je zelo všeč. Spomnila sva se kako je takrat izgledal naš dopust. Bili smo petčlanska družina z ogromnim psom. Vedno smo letovali s šotorom. Imeli smo stoenko, za katero smo prikljukali prikolico. Reva je bila tako nabasana, da smo le čakali, kje bo vzela konec. Pa nas ni nikoli pustila na cedilu.

Na trajekt smo se vkrcali v Brestovi.

Vozili smo se po cesti, ki se ni kaj dosti spremenila. Smešno je bilo, da nismo srečali nobenega avta ali drugega prevoznega sredstva. Na cesti smo bili sami. Še tisti, ki so z nami prispeli v Porozino, so se nekam izgubili.

Ustavili smo se na območju 45. vzporednika, kjer se nahaja čudovita razgledna točka.

Okoli 10. ure smo prispeli v kamp Slatina. Parkirali smo pri recepciji, kjer smo dobili navodila kje naj iščemo parcelo.
Recepcija

Prva postavitev AD nam ni bila všeč, pa smo jo čez nekaj ur spremenili.

Parcela Comfort št. 20

Kamp Slatina leži na terasastem terenu. Na enem delu kampa so parcele pod borovci, ki dajejo prijetno senco. En del kampa pa se nahaja na soncu. Znan je po projektu "Camping Cum Cane-Nemoteni oddih v kampu za goste s psom in brez psa".
Naš del kampa.

Pot do plaže.
Pisani kamenčki in toplo morje.

2. DAN - 14. DAN

Pasja plaža.

Ponovno plavanje.
Žeja.

Raziskovali smo po kampu, plaži, okolici...

Metulji / Hrošči / Gosenice / Ptice / Pajki

Osatnik

Na vsakem koraku smo slišali značilno oglašanje škržatov, ki so utihnili čim smo se jim približali.

Škržat

Črnordeči vitki kozliček

Opazovali smo metulje, ki so posedali po sivki, ki je tako opojno dišala.

Jadralec

Črnotrni repkar

Velerilec

Lesna čebela.

Še nikoli pa nismo videli toliko gosenic. Pri roki smo imeli smetišnico, da so šle nanjo in smo jih  potem odvrgli v grmovje. Veliko jih je bilo na tleh in veliko jih je bilo na drevesih. Požrešno so žrle listje. Nekatera drevesa so bila čisto gola in uničena. Pri določeni velikosti se gosenice zabubijo. Prav zanimalo nas je kakšni metulji prilezejo iz bube. Že čez nekaj dni smo jih opazili. Frfotali so v skupinah, se zaletavali in se sploh niso ustavili.

Gosenica

Buba

Veliki moškatnik

Veliki moškatnik je velik plenilec gosenic. Ima kovinsko zelene pokrovke in ščitek kovinsko modre barve. Njegova značilnost je spreminjanje barv od zelene do modre, bakrene, bronaste pa vse do črne. Barvo spreminja glede na kot in svetlobo, ki se odbija od površine hrošča.

Pojoči kos

Sončni zahodi

Vsak dan smo ob določeni uri posedali ob obali in čakali na sončni zahod.

Nevihta

Imeli smo nevihto, nad nami se je bliskalo in grmelo. Močno je pihalo in treba je bilo pospraviti stole, mizo, tendo.

Brali smo.

Jutro po nevihti

Martinščica

Martinščica je drugo največje naselje na otoku Cresu. Nastalo je kot ribiško naselje in dobilo ime po cerkvi sv. Martina. Danes je priljubljena turistična destinacija. Martinščica je od kampa Slatina oddaljena cca. 1 km.

Cerkev sv. Jeronima

Cerkev sv. Martina

Do Martinščice smo se še večkrat sprehodili. Sprehajalna pot ob obali, mestna plaža in lokalčki že nestrpno čakajo na začetek turistične sezone.